woensdag 25 mei 2016




Week van 10 mei

Feedback product

Deze week hebben wij ons deelproduct ingeleverd bij onze begeleiders. Zij gaven ons een aantal sterke verbeterpunten waar we mee aan de slag moeten. De grootste problemen lagen in de verslaglegging, de bronnen waren niet goed gekoppeld met de inhoud van de tekst of met de andere bronnen. Onze teksten zouden meer vragen oproepen dan dat ze beantwoorden. Concreetheid was het grootste verbeterpunt.
Nadat wij deze feedback hadden ontvangen konden we aan de slag om ons verslag te verbeteren. We maakten een rolverdeling en iedereen werkte goed door. Binnen een paar dagen zagen we het nieuwe resultaat: een veelal concreet, volledig en goed onderbouwt verslag. Een verslag waar wij trots op mogen zijn als we het inleveren bij onze opdrachtgever. Er missen echter nog een aantal dingen, zoals een goed leerling werkblad.

Lesopening
Deze week hebben we een lesopening bijgewoond die mooi gebruik maakte van het “flipping the classroom ”model. We moesten thuis een foto maken via een google-app, deze kwam dan te staan in hun database en konden we het in de les terugzien. Dit op zich stelt niet veel voor, maar de DOT had “google cardboards” bij zich, dier ervoor zorgden dat je de foto’s in 3D kon beleven. Deze toevoeging maakte de werkvorm erg intrigerend. Ik kan me heel goed voor me zien hoe ik leerlingen foto’s laat maken van plantjes en deze op een database laat zetten. In de lessen kunnen we dan de brillen gebruiken om naar elkaar plantjes te kijken. Hier zou je heel goed een leuke en motiverende determinatietoets van kunnen maken, die in zijn geheel niet voelt als een toets. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten