woensdag 25 mei 2016



Week van 17 mei

                 Feedback & Lesopening
Feedback
Dinsdag hebben wij ons deelproduct gepresenteerd aan onze medestudenten. Aan de hand hiervan kregen wij veel feedback. De verschillende perspectieven brachten punten aan het ligt waar wij zelfstandig niet opgekomen waren. Zoals tips over differentiatie, etc. Hierdoor kunnen we ons product goed verbeteren. Ook geven onze medestudenten erg gerichte & opbouwende feedback, hierdoor is het gemakkelijk te verwerken in het product. Dank jullie allemaal voor de goede feedback!

Lesopening
Voor de lesopening hebben we ons gericht op de vaardigheid “kritisch denken”, dit hebben we gedaan in combinatie met flipping the classroom. De leerlingen/medestudenten moesten thuis een filmpje van 10 minuten bekijken, waarin 1 scene in 10 verschillende stijlen wordt gefilmd. Dit is een mooie metafoor die de gehele lesvorm doorgetrokken kan worden. Films zijn niet objectief goed of slecht, het ligt aan de smaak en aan de sfeer die jou aanpreekt. Hetzelfde geldt voor docenten, wij zijn allemaal anders en we hebben allemaal onze eigen manier van doen en laten. Hierdoor zal je misschien een leraar tegenkomen die standaard de laatste 5 minuten vrijgeeft als beloning, maar ook hele strenge docenten die niets accepteren in een klaslokaal. Wie zijn wij dan om te zeggen wat de betere versie van een docent is? Diegene met de hoogste resultaten? Diegene met de beste leerling-leraar band? Zoals je kunt zien zijn veel dingen subjectief. Met deze werkvorm willen wij leerlingen leren om een eigen mening op te bouwen en te beargumenteren over welke versie van een film (of docent, of lesstof, het is toepasbaar op vele doeleinden) zij preferabel vinden. Thuis bekijken ze de video en creëren een mening hierover, vervolgens worden de meningen in de les besproken in groepsverband. Ook moeten leerlingen in de les vragen beantwoorden over het onderwerp zodat er een laag verdieping in de opdracht zit. De werkvorm was een succes, de docenten en de studenten zagen een goede didactische meerwaarde in de werkvorm.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten